HTML

Utazó

Szeretsz utazni? Szereted a járműveket amivel utazol? Mindegy, hogy repülő, vonat,hajó, taxi vagy busz? Ez itt a TE blogod! Nem vagyok szakértő, nem tudom, hogy egy busznak mekkora a tengelytávolsága, és milyen fék van a TALENT vonatban, viszont tudom, hogy én hogy érzem magam ezekben miközben utazom. Ez az egyetlen szempont, ami szerint értékelek...

Friss topikok

Volán

Használt is, német is...de a MIÉNK! - halberstadt-i kocsik

..::Froschlama::.. (törölt) 2008.12.27. 13:06

 Megmondom őszintén ilyen "új" jövevénnyel még csak 4-5x volt alkalmam utazni, egy-egy nyári balatoni utam során.

A vonatok pár éve érkeztek a MÁV-Start-hoz, a DB(Deutsche Bahn)-tól. Természetesen a kocsik egytől-egyig felújítottak, ezért érte meg őket megvenni. Országunkba 300db ilyen kocsi érkezett, ebből 27db vezérkocsi(azt hiszem a mai napig nem használják őket a funkciójuknak megfelelően). A vagonok 1995-96-ban, Potsdam-ban lettek felújítva de még így is furcsa lehet egy második világháborús kocsikhoz szokott magyarnak egy ilyen, viszonylag új kocsiban utazni...nem véletlen, hogy utazás közben gyakran hallottam telefonáló emberkéket akik így szóltak a rokonaikhoz: nem,neeem ez ilyen normálisabb fajta vonat...

Hát igen...NORMÁLISABB. Nem normális, normálisabb. A normális az lenne, ha nem régi, huszonéves felújított vagonokat vennénk, hanem új, kényelmes, a magyar igényekhezhez hasonuló vagonokat.

A Start gyakran elköveti azt az oltári nagy hibát, hogy ezeket a kocsikat, mint Intercity közlekedteti, holott ezek a kocsik egyáltalán nem alkalmasak erre a célra. Legalábbis szerintem. Mondjuk szerintem a 3. generációs Intercity kocsikon kívül Magyarországon nem közlekedik olyan Intercity kocsi, amely a tisztaságon és a "modernségen" és a légkondin kívül bármi pluszt nyújtana az utasoknak...

Akkor most értékeljünk:)

A halberstadt-i kocsik egy magyar számára igen furcsa lehet. Minden oldalon 8 ajtó, az utastér termes elrendezésben, 3 termes tagolásban. A nemzetközi Intercitykben és a régebbi Intercity Rapidokban(DWA kocsik) megszokott ülések találhatóak a kocsikban, amik egyébként elég kényelmesnek, komfortosnak mondhatók. 

Néhány kocsiban az utas-teremajtók automatikusan nyílnak, ha az ember kicsit meghúzza. Mondjuk én csak egyszer találkoztam ezzel az opcióval...a többi kocsinál már elrontották a tudatlan utasok:(

Jól emlékszem, hogy a kocsiban csak egy wc található? Ez elég sok problémát okoz, hiszen egy kocsiban elég sok ember tud egyszerre utazni...

Amit hiányolok ennél a kocsinál, hogy az esélyegyenlőségre, az akadálymentesítésre egyáltalán nem figyeltek. A vagon beljsejébe csak hatalmas lépcsőket megmászva lehet feljutni, a wc nem akadálymentesített, a teremajtók sem túl szélesek.

Pozitívum, hogy a wc itt is zárt rendszerű, tehát nem a sínt és környezetét piszkítja be az utas a dolga végeztével.

Néhány vonaton a kerékpárszállítás megoldott, azonban sajnos ezen kocsik száma még mindig nem kielégítő!

Mikor megérkeztek a kocsik a MÁV-Start-hoz a vonatok "manuális" ajtajai az indulást követően automatikusan becsapódtak...amíg ki nem lopták belőlük az érzékelőket.

Sajnos az ablakok közül csak minden második nyitható, ez elég előnytelen a magyar nyaraknál, hiszen légkondicionáló NINCS a kocsikban.

A világítás fénycsöves, ami szépen, kellemesen bevilágítja a tereket.

A kocsik kinézetén semmi formabontó nincs. Mint már említettem, a dupla ajtó kicsit furcsa lehet, ám nagyon hasznos kerékpárok felszállításánál, vagy épp a babakocsiknál.

Ami azt illeti a vezérlőkocsik kinézete nekem tetszik. Dinamikusnak, és gyorsnak hatnak az ék alakú orrukkal.

Összességében jó, hogy a MÁV beszerezte a kocsikat. Az elöregedő járűparkba már nem ártott egy kis vérfrissítés, bár inkább tették volna ezt új kocsikkal. Nem tudom ki, hogy van vele, szerintem a kocsik belső elrendezése és kialakítása átláthatatlan és kaotikus, viszont kényelmes és egész praktikus...ez csak az én véleményem.

(képek: wikipedia.hu)

Címkék: vélemény máv start halberstadt i kocsik járműteszt

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jarmuteszt.blog.hu/api/trackback/id/tr76843781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zef 2010.01.12. 13:46:15

Ezekkel a vonatokkal nekem csak az a problémám, hogy szerintem kényelmetlenek. Én 198cm magas vagyok, a háttámla ergonómikusnak tűnik, de nem az én magasságomhoz képest. Nekem valahogy semmi nem ott van rajta, ahol kellene. A karfa nagyon alacsonyan van, az ülés nekem annyira keskeny, hogy az egyedi ülésekbe nem férek bele... Szóval én nem szeretem :)
süti beállítások módosítása